Susa Web Tools
خبر - هنر ریاضی

هنر ریاضی
به وبلاگ هنر ریاضی که مطالبی در مورد ریاضی منتشر میکند خوش آمدید. """لطفا نظر یادتون نره."""
نويسندگان
 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ریشه و اساس تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر تربیت دانش‌آموزانی متفکر، خلاق و نوآور بر رشد دانش‌ و درک ریاضی بصورت توأمان تأکید کرد.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ریشه و اساس تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر تربیت دانش‌آموزانی متفکر، خلاق و نوآور بر رشد دانش‌ و درک ریاضی بصورت توأمان تأکید کرد.
حمیدرضا حاجی‌بابایی با تأکید بر ارتقاء جایگاه تعلیم و تربیت، گفت: در تمام علوم به سمتی پیش می‌رویم که محتوای کتب درسی رنگ و صبغه فلسفی بیابد.
وی فلسفه را همچون اصول و منطق از خانواده‌ ریاضی دانست و تصریح کرد: به جای تقویت حافظه‌محوری در دانش‌آموزان باید آنها را به سمت و سوی تمرین برای فهمیدن سوق داد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آیه شریفه «انا هدیناه ‌السبیل و…» یادآور شد: هر یک از دروس ریاضی، فلسفه، منطق، عرفان، ادبیات و… یک سبیل هستند و تفاوت آنها در این است که برخی از آنها مانند ریاضی و فلسفه که به چکش‌کاری بیشتری نیاز دارند، انسان را اهل تمرین و خبرگی می‌کنند و باعث ورزیدگی وی می‌شوند.
وی به تغییر کتب درسی ۲ پایه تحصیلی در هر سال اشاره کرد و ادامه داد: ریاضی اگر موجب نزدیکی انسان به خدا شود می‌توان آن را یک موضوع علمی دانست وگرنه یک توهم بیش نیست.
حاجی‌بابایی با اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای کمک به هر انسان مؤمنی که باعث شود دانش‌آموزان یک قدم به خدا نزدیک‌ شوند، خاطرنشان کرد: از آن جا که ریشه تمام مخلوقات به خداوند ختم می‌شود با گرفتن سرنخ‌ها در عالم خلقت باید به خدا رسید در غیر این صورت به بیراهه رفته‌ایم.
وی اضافه کرد: یکی از آسیب‌های بزرگ که قدرت ریسک مسئولان را بالا می‌برد آن است که گروه‌های گوناگون با طرح ایده‌های خوب به میدان می‌آیند اما پس از مدتی حاصل کارشان متفاوت با آن ایده و هدف اولیه می‌شود وگرنه هیچ‌کس با انجام کارهای نو و خلاقانه مخالف نیست.
وزیر آموزش و پرورش به اعضای هیأت مدیره خانه ریاضی شهر تهران توصیه کرد: تمام حواس خود را به راهی که انتخاب کرده‌اید معطوف سازید و از آن غفلت نکنید.
وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله ‌العالی) مبنی بر تربیت دانش‌آموزان اهل تفکر و خلاقیت، اظهار کرد: با سوگیری مدارس و کتب درسی به سمت پژوهش‌محوری از حجم دروس کاسته می‌شود و تمرین فکر کردن جایگزین آن می‌شود.
حاجی‌بابایی به تفاوت موجود بین جامعه با محتوای کتب درسی اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستیم تا اتفاقاتی که در بخش محاوره در جامعه افتاده است در کلاس و کتب درسی نیز رخ دهد.
وی تأکید کرد: مسئولان و تمامی آحاد جامعه از دانش‌آموز، معلم، کتاب و کلاس گرفته تا وزیر، دولت، مجلس و مردم همه باید دست در دست یکدیگر دهند تا این تحول بنیادین اتفاق افتد.
وزیر آموزش و پرورش از اعضای هیأت مدیره انجمن ریاضی شهر تهران خواست با سفر به استان‌های کشور در جلسات معلمان ریاضی شرکت کنند و توصیه کرد: مانند موتور محرک همه را به حرکت درآورید در غیر اینصورت اگر متصدی باشید، بدانید که متوقف خواهید شد.
وی همچنین از جمع حاضر خواست با محدود نکردن فعالیت‌های خود به مسابقات پولی و دنیایی حاصل تلاش خود را مانند گلی زیبا به دست دانش‌آموزان و معلمان برسانند.
وزیر آموزش و پرورش در پایان فرصت طلبی و سوءاستفاده مالی از نظام را محکوم و اشاره کرد: از طریق درس ریاضی باید برگ‌های زرین دیگری به افتخارات جمهوری اسلامی ایران افزوده شد.
منبع خبر: خبرگزاری پانا تاریخ خبر: 90/10/19

[ چهارشنبه ٢۸ دی ۱۳٩٠ ] [ ۱٢:۳٢ ‎ق.ظ ] [ admin ]
درباره وبلاگ

honar.math@gmail.com